Piątek10.07.2020
0°C

Bezpłatne szkolenie "Kompetencje cyfrowe drogą do sukcesu"

Gmina Pisz zaprasza do udziału w bezpłatnych szkoleniach realizowanych w ramach projektu „Kompetencje cyfrowe drogą do sukcesu”. Jego uczestnikami mogą zostać mieszkańcy gminy Pisz, którzy mają ukończone 25 lat. Nie warto zwlekać z przesyłaniem zgłoszeń, gdyż liczba miejsc jest ograniczona.

Szkolenie przewiduje, w zależności od zapotrzebowania siedem bloków tematycznych do wyboru:

1) „Działam w mediach społecznościowych” – moduł przeznaczony dla osób, które chcą poznać sposób funkcjonowania sieci społecznościowych oraz wykorzystać je w działalności na rzecz swojej lokalnej lub prywatnie. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie sieci społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i kontynuować swoje znajomości, kształtować swój wizerunek, wykorzystywać i dzielić się swą twórczością oraz korzystać z cudzej (ze szczególnym uwzględnieniem regulacji prawa autorskiego), współdziałać z innymi.

2) „Kultura w sieci” – moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się gdzie w internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnopolskimi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury. Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury. Poza tym uczestnicy dowiedzą się, jak stworzyć drzewo genealogiczne oraz jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości, czy regionu (bazując na informacjach z sieci).

3) „Moje finanse i transakcje w sieci” – moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji.

4) „Rolnik w sieci” – moduł przeznaczony jest przede wszystkim dla rolników, którzy na szkoleniu dowiedzą się gdzie i jakie informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi, dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych oraz portalami meteorologicznymi. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu, rozliczeń podatkowych online, usług online dla ubezpieczonych w KRUS, usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, czy też ARiMR.

5) „Tworzę własną stronę internetową” – moduł przeznaczony jest dla osób, które chciałyby mieć swoje miejsce w sieci w postaci własnej strony internetowej lub blogu. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć takie miejsce, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe) z uwzględnieniem ich ochrony na gruncie prawa autorskiego, monitorować wykorzystując mechanizmy analityki internetowej, rozpowszechniać oraz zrozumieć, jakie sprawy formalne trzeba załatwić.

6)„Rodzic w Internecie” – moduł przygotowujący rodzica do roli przewodnika dziecka w zakresie bezpiecznego i „mądrego” korzystania z sieci oraz reagowania na sytuacje zagrożenia. Rodzic/opiekun pozna źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dla dziecka, zrozumie jak zapewnić bezpieczeństwo dziecku w sieci, jak również nauczy się korzystać z podstawowych usług e-administracji dedykowanych rodzinom takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny. Umiejętności cyfrowe jakie można uzyskać dzięki temu modułowi to: korzystanie z kultury i zasobów edukacyjnych w internecie.

7) „Mój biznes w sieci” – moduł przygotowuje przyszłych przedsiębiorców do zakładania elektronicznego przedsiębiorstwa. Przygotowanie przedsiębiorcy do sprawdzania informacji o wiarygodności kontrahentów, wyszukiwania informacji o możliwościach współpracy, wyszukiwanie informacji o możliwościach rozwoju przedsiębiorcy.

Szkolenia zostaną przeprowadzone w wymiarze 12 godzin szkoleniowych. Organizator zapewnia uczestnikom stanowisko pracy wyposażone w komputer przenośny i materiały szkoleniowe oraz poczęstunek. Więcej informacji na temat można uzyskać pod numerem telefonu 87 424 12 39 lub w pokoju nr 21 Urzędu Miejskiego w Piszu.

Formularz zgłoszeniowy, regulamin, deklarację udziału w szkoleniu oraz oświadczenia niezbędne w procesie rekrutacji znajdziesz pod adresem internetowym www.bip.pisz.hi.pl/index.php lub poniżej.

Wróć